Kära kungen (om du kan läsa det här)



gah! Att spara pengar för mig är en konst i sig och hur jag har lyckats spara ihop så mycket pengar som jag har gjort nu är för mig (och min omgivning) ett under. Men jag har klarat det och snart är jag framme vid målet.
Allt har fått offras. Vissa saker är ganska lätta att spara in på, lyxigheter som man egentligen kan klara sig utan såsom taxiresor, dyra utekvällar, dyra fikor och restaurangbesök. Detta blir förvisso en ganska tråkig tillvaro, men det finns ju alltid alternativ. Cykla istället för att ta taxi, dricka billigt sktivin hemma och sedan skippa drinkarna ute, fika kan man göra med enbart en varm choklad och restaurangbesöken kan man klara sig utan.

Sen finns det saker som man får dra ner på som inte är fullt lika enkelt tex shopping. Alltså man får i princip inte handla någonting. Inga nya kläder, inga nya skor, inga nya väskor, inga nya smycken, inga nya sjalar (jag älskar sjalar) inget träningskort, inga saker till lägenheten, inga konsertbiljetter ingenting!  Det är alltså fullständigt jävla köpstopp.

Jag vet alvarligt inte hur länge till jag klarar, det kliar i varenda shoppingven i hela min kropp. Jag vill handla nu!!
Jag vill ha:

* Nya jeans alla är urvättättade och både färg och passform är minne blott typ 100 tvättar sen
* Nya tjocktröjor alla är urtvättade noppiga och sitter så fult så man blir ledsen
* Ny sjal som fltigt sjalanvändare gråter min garderob när det inte kommer tillskott på så här länge
* Nya skor converse såklart, vit och svarta. Eftersom jag har hål i alla andra (detta kommer snart prioriteras då jag inte vill bli tagen för en hemlös)
*En volumemaster för att mitt hår har gått in i någon typ av vårdepression (?) så räddas de som räddas kan
* Ett Träningskort Ja vafan, det slank med under mitt  habegär. Vet inte om jag vill ha ett egentligen. Då måste jag ju träna.
* En ipod kommer snart införskaffas inför resan
* Ny Matta till vardagsrummet (för att jag inte har någon ordentlig och det är lättare att låta bli att städa utan att de märks då)
* Ny tavla till vardagsrummet (för att jag har hittat en jättefin i guld som hade passat perfekt + att lägenheten behöver tavlor & stuff, ser fortfarande halvt nyinflyttad ut)
* Förvaring till mina garderober. Fröken stök behöver struktur.
* Tapet till en fondvägg, Ja för att det hade varit fint helt enkelt.

Ja detta är alltså bara lite av alla de sakerna som de nästan gör fysiskt ont av blotta tanken på. (ja, jagvet att det är löjliga västvärldsproblem, men fortfarande ett problem) En del av sakerna tex skor och ipod kommer inhandlas snart. Det andra kommer dock få vänta tills jag kommer hem. Även om jag troligtvis kommer avlida på kuppen.

Så snälla kungen (eller vem som annars behagar)
ett par tusingar räcker.

Kommentarer
Postat av: Sarasnaran

Tror du verkligen ett par tusen räcker till allt det där?
Haha!
Då får du nog handla på myrorna... *fniss*

2008-04-06 @ 16:43:20
URL: http://sarasnaran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0