- hej, jag tror jag håller på att dö - Jaha, då har vi telefontid varje jämn fredag mellan 08.00-08.05, återkom då.



Idag är jag arg på vårdcentralen i vanlig ordning. Hatet är ett faktum och känslan av att vilja bränna ner första bästa vårdcentral har än en gång tagit över min kropp. Jag är arg.

Idag var det tidsbokningen som framkallade denna frustration. Jag skulle göra en sån simpel sak som att boka en tid hos en barnmorska. Ojoj man ska ju inte underskatta den problematiken! 25 minuter efter att jag påbörjat samtalet  hade jag pratat med varje vårdcentral i hela Malmö, utan att ha fått en tid bokad såklart (hade dock haft telefonkontant med 80% av malmös mest inkompetenta sekreterare, mycket informativ sådan)

Även i detta avseendet är det ju en himla tur att man inte är på tjocken.

Det är ju ett jävlans tjat om livmoderscansertestet åt helvete. Lappar mail och annat skit dimper ner titt som tätt om hur viktigt det är, hur eeenkelt det är och att bara ta ett litet test, sen vet man vet att man inte är påväg att få en släng eller så.  Ja om man väl kommer dit är det säkert hur enkelt som helst. Jag tänkte i alla fall underlätta det för mig själv lite med tanke på att jag är i Australien vid min tilltänkta undersökningstid. Men när det väl kom till kritan verkade det inte vara en jävel som var intresserad av varken mig eller min livmoder. Förkastligt.

Jag vill därför avsluta detta inlägg med ett väl passande Rudolf (sunes pappa) citat: " MIIILJONER arbetslösa!, men DOMHÄR, DOM får hålla på?! VAR e vi PÅVÄÄÄG Karin när man inte längre kan lita på de statliga företagen?! VAR ÄR VI PÅVÄG?!"

haha, han är underbar. Jag funderar starkt på att starta ett "rudolfparti" feel free to join!

Nu ska jag gå till vårdcentralen och tappa en cigarett. Cigaretten ska jag  tappa på halsduken som jag tidigare idag tappade i en dunk bensin, Woopsie.

Kommentarer
Postat av: Caroline

haha, jag e pååååå

2008-02-22 @ 00:04:25
URL: http://sessansally.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0