vem är jag? vem FAN är du?!



På jobb


Jag :  vi fick mejl från Nathalie nu!, är hon här? var är hon? HALLÅ !!? Hon är ju inte här?! guud så läskigt!?
Linda:  haha, men karin!  hon sitter nere på plåtKarin (japp, en av våra lokaler kallas plåtkarin. Tyvärr har det högst troligt inte alls med mig att göra, men man kan inte låta bli att känna sig lite småstoldt ibland iallafall)

det går nån minut..
.
Stina: nä NUJÄVLAR fick vi mejl från Barbro Andersson!!?,  hon är ju inte här iaf!!! ska hon jobba ikväll?!  Nä det skulle hon inte!, hur kan hon då mejla oss? VAR ÄR HON? (halvt hysteriskt)

(detta är INTERNmejlen det gäller, alltså mejl vi bara  kan skicka till varandra genom jobbdatorerna för att informera varandra om viktiga händelser som alla bör veta tex)

tystnad.

Stina:  MEN?! HALLÅ?! Hur kan hon mejla oss när hon inte är här?!

tystnad

Barbro Andersson: Men ... jag är Barbro Andersson ( från skrivbordet bredvid)
Stina: ja just de, så är det ju. Jag tänkte på hon med nästan samma namn

På min avdelning är vi ca 30 anställda,  på ett nattpass sitter vi 4 st. Just dessa för konversationen aktuella människor har arbetat tillsammans i ca 4 år. Jag blir rädd . Eller snarare vettskrämd. Det borde ni också vara, er säkehet ligger i deras händer.


( namnen i denna berättelsen är  utbytta för allas trevnad, framförallt min. Karin & Linda är dock så på riktigt som de kan bli)

Kommentarer
Postat av: Caroline

fattar ingenting men hej endå

2008-02-05 @ 23:15:20
URL: http://sessansally.blogg.se
Postat av: Karin

Nää caroline, de kanske är svårt att förstå om man inte jobbar med mig, så historien får väl glädja mina kollegor istället :)

2008-02-06 @ 00:02:08
URL: http://frontseat.blogg.se
Postat av: Henrik

Haha fan så där kul vill jag oxå ha på jobbet, men det funkar inte när man är två
:-)

2008-02-13 @ 13:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0