Depp-shopping & packningslistan

Jag är ledsen. Ledsen och seperations-deppig. Mina ledsenheter brukar som ni kanske vet sluta i tröstshopping och denna depp tänkte visst inte låta sig vara ett undantag. Anneli lämnade mig i stan i en halvtimme utan uppsyn vilket resulterade i:

5 nya linnen
1 par nya mjukisbyxor
1 ny tjocktröja
2 st böcker
1 par nya skor
1 bodylotion

ooooooooops. Dessutom varade lyckan i typ 2 sek. Tror att någon skulle behöva köpa ett eget privatplan eller en bil till mig om det skulle sitta i.

Jag har iallafall varit så duktig att jag har börjat packa (har barikerat upp alla saker jag ska ha med mig på pappas vardagsumsbord för att få någon typ av struktur på det hela)


uppdatering på packningslista för Annelis skull ;-) there you go babe. Det verkar som vi har koll på de nu? Glöm inte kolla ögonlappar & köpa kortlek, så glömmer inte jag biljetterna ;)

(x) Pass & resehandlingar (känns som det tar sin rätt längst upp på listan. Har dröm att jag glömt de ett antal ggt)
(x) Duschgrejjer & schampo
(x) Rakhyvlar & rakllödder (eller hårborttagningsmedel... väck ska det iaf)
(x) Smink
( ) Hårfön
(x) Litet apotek (alvedon, plåster, myggmedel,)
( ) öronproppar & ögonlappar (bra att ha när jag bli less på Anneli haha)
(x) Mycke underkläder
( ) Strumpor
( ) 1 par jeans
(x) 1 tjocktröja
(x) Linnen
(x) Shorts
(x) "Dagbok"
(x) 1 par ordentliga skor ( i mitt fall converse)
(x) Flipflops
(x) Finare skor
(x) Kamera
(x) Ipod
(x) Solkräm

( ) Kortlek

( ) Fickkniv med öppnare
(x) Pocketböcker
( ) Usb-minne
(x) Usb-kabel

Tillägg efter tips

(x ) Alvedon-brus
(x ) resorb vätskeersättning
( ) Tvättmedel
(x ) Dimor mot turistdiarré (Smart Malin, lätt hänt i Thailand ;-))
( ) Handdesinfektionsmedel (känns kanske lite overkill, men jag gör som rebecka säger haha)
( ) Myggnät



oooooh ooooh here we gooo ooooo! =)


Kommentarer
Postat av: MAMS

verkar som du behöver lugnande piller, sömnpiller och kanske plåster på såren??!!hmm...pocketbok med svengelska översättning(men klart ska du va onykter hela tiden i Thailand så behöver du ju inte det)kanske en liten adressbok (så du inte glömmer var din utslitna gamla sjuka mor bor)mmm ska fundera vidare ;)) PÖSS

2008-06-05 @ 16:27:48
Postat av: söjsan

Haha, du är rolig mamma!



Jag hade faktiskt med mig danddesinfektionsmedel till Egypten, tag det på händerna när jag tagit i pengar eller skulle äta. Blev inte magsjuk, inte Daniel heller trots att de flesta drabbas av nåt där, så jag rekomenderar det faktiskt!



Ses i morn, puss

2008-06-05 @ 19:59:25
Postat av: Anneli

Tack så mkt schnäckan.......and heeeeeeeeeeeereeee we goooooo ;) puss!

2008-06-06 @ 21:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0