THE BIG TRIP



Eftersom jag hela tiden trott att det bara är folk som känner mig som läser min blogg har jag märkt att jag gärna skriver om saker som jag förväntar mig att folk redan ska ha kännedom om. Så verkar ju inte vara fallet.
Därför tänkte jag berätta lite om resan jag tjatar så förbannat om.

Den 8 Juni bär det av. Då flyger jag och Anneli från Köpenhamn till Bangkok, Thailand. Från Bankok åker vi sedan till  ön Koh Samui. Där tänkte vli glida runt mellan öarna (koh samui, koh panjang, koh tao) ta dykcert, sola och dricka paraplydrinkar i en månad för att vila upp oss ordentligt.

Efter det börjar den "riktiga resan"
Den 6 Juli flyger vi från Bangkok till Sydney, Australien och dagen efter från Sydney till Darwin.

Darwin ligger i norra Australien och har en tropiskt klimat. (sydney är kallt när vi i sverige har sommar)
I Darwin ska vi inte stanna så länge, vi ska till den berömda kakadu national park. Där åker man ut ett par dagar i nationalparken, matar vilda krockodiler, sover i tält och grillar kängru. Något som verkar vara dumt att missa! =)

Sen har vi helt enkelt  inte så mycke mer inplanerat.  Vi flyger från Darwin till Cairns, efter det är bara planen att resa längst kusten ner. Stanna och söka jobb lite här och där och se var benen (och bussen förhoppningsvis) bär oss.  Till jul kommer Mikaela & Carina och möter upp oss och jul & nyår ska firas i Sydney. Vi ska över till Nya zeeland någon gång där vi bla ska hoppa fallskärm  (Nya zeeland ska vara det bästa stället i världen för detta)

Vi har planerat hemresan i Maj 2009 och på vägen hem har vi en till mellanlandning i Bankok. Då ska vi troligtvis ta oss till Malaysia och spendera sista månaden där.

Ja, det var the big trip alltså. Har en del resefeber redan - Men det mesta är ordnat.

* Köpa biljetter
* söka visum
* ta vaccinarioner x 2
* hyra ut lägenheten
*säga upp mig från mitt jobb
* Köpa en ny kamera
* teckna reseförsäkrning
* boka Sydney-Darwin flyget
* flytta ut ur lägenheten


Jag både längtar och har lite ångest över att lämna alla här hemma. Men samtidigt är detta något jag velat göra länge nu. Det kommer toligtvis bli något av de roligaste och jobbigaste jag någonsin gjort.


11 veckor kvar.







Kommentarer
Postat av: Dessi

Kan ni packa ner mig i resväskan. =)

2008-03-21 @ 15:27:14
Postat av: Camilla

Åh, gris!! (=

2008-03-21 @ 16:40:22
Postat av: Bambi

Fan att man är flygrädd.
Jag kommer ju aldrig komma längre än till Finland eller nåt.

2008-03-21 @ 17:20:42
URL: http://slowlane.blogg.se
Postat av: malin

du kommer ha det så kul :) sen när du är i sverige igen kommer du inte att vilja stanna. haha!!! jag kommer sakna dig, men samtidigt jag vet att du kommer älska resan under tiden du gör den och efteråt:) ta hand om dig bara ordentligt :) puss

2008-03-22 @ 12:15:05
URL: http://gilt.blogg.se
Postat av: Sarasnaran

Vilket äventyr!!

2008-03-22 @ 13:06:34
URL: http://sarasnaran.blogg.se
Postat av: Jill

Jävlar, jag visste inte ens att du o Anneli hängde ihop

2008-03-25 @ 09:09:28
URL: http://jills.bloggspace.se
Postat av: ..:Sarah:..

fy fan va jävla underbart!
jag funderar starkt på att efter högskolan ta en resa och bara dra några månader.
tankarna kom nyss.. så det får bli efter allt plugg. Som du såg i min lista vill jag ju absolut se australien!! du kan väl blogga om tillfälle ges?

2008-05-20 @ 16:37:00
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: jocke

Låter riktigt härligt det där. Man kankse borde haka på ;)

Ta er en trip till Koh Jum också om ni är i närheten, Andaman resort har en riktigt nice anläggning om man bara vill göra ingenting och äta god mat :)

2008-05-30 @ 17:16:52
URL: http://jockelindbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0