The big list

Dags för en liten packningslista. Detta är dock mest för Annelis & min skull (kanske mammas oxå så hon inte oroar sig över att jag glömmer hälften) så ni andra kan hoppa över detta inlägget om ni inte finner de så roande. Annars är alla tips välkommna (tips som jordglob & liknande undanbedes dock ;) )

( ) Pass & resehandlingar (känns som det tar sin rätt längst upp på listan. Har dröm att jag glömt de ett antal ggt)
( ) Duschgrejjer & schampo
( ) Rakhyvlar & rakllödder (eller hårborttagningsmedel... väck ska det iaf)
( ) Smink
( ) Hårfön
( ) Litet apotek (alvedon, plåster, myggmedel,)
( ) öronproppar & ögonlappar (bra att ha när jag bli less på Anneli haha)
( ) Mycke underkläder
( ) Strumpor
( ) 1 par jeans
( ) 1 tjocktröja
( ) Linnen
( ) Shorts
( ) "Dagbok"
( ) 1 par ordentliga skor ( i mitt fall converse)
( ) Flipflops
( ) Finare skor
( ) Kamera
( ) Ipod
( ) Solkräm

( ) Kortlek

( ) Fickkniv med öppnare
( ) Pocketböcker
( ) Usb-minne
( ) Usb-kabel

Tillägg efter tips

( ) Alvedon-brus
( ) resorb vätskeersättning
( ) Tvättmedel
( ) Dimor mot turistdiarré (Smart Malin, lätt hänt i Thailand ;-))
( ) Handdesinfektionsmedel (känns kanske lite overkill, men jag gör som rebecka säger haha)
( ) Myggnät


Så, har jag glömt allt nu...?!


Kommentarer
Postat av: Pojkvän

Jag visste inte att du hade en Ipod ;-)

2008-05-16 @ 15:54:20
Postat av: sjuksyrran

Hej! Fy fasen va kul o åka till Australien. Ta med alvedon brus. Perfekt att badda med om man får småsår eller infektion i huden. tex hårsäckar efter rakning. God tur!

2008-05-16 @ 19:30:24
URL: http://miljonresan.blogg.se
Postat av: sjuksyrran

Funkar. Lös dock upp den med väldigt lite vatten så att det blir koncentrerat. Badda sedan området. Suveränt.

Resorb är också jättebra. Både då det är varmt och vid större alkoholintag. Resorb är ett vätske-ersättningsmedel som finns på apoteket.

Brandvarnare. Man vet aldrig vart man kommer och det finns sådana där små.

God resetur!

2008-05-16 @ 21:03:46
URL: http://miljonresan.blogg.se
Postat av: systeryster

Behöver man verkligen hårfön? :D

Jag hade nog tagit med mig lite tvättmedel och sånt i en påse. Så kan man tvätta upp grejer i handfatet om det är kris.
Puss

2008-05-16 @ 21:11:18
Postat av: mams

Jag ÄR orolig och det spelar inte nån roll hur mkt du har med dig eller vad OM inte du tar med dig din mamma!!!Så blir jag lugn ;))
Fast jag ska fundera på saker som man inte klarar sig utan..förutom mamman då....hih..i bee back ;))

2008-05-16 @ 21:17:31
Postat av: Kakan svarar:

Söta ni är, fler tips :) & JA syster hårfön är ett måste ;-)

2008-05-17 @ 00:33:40
URL: http://frontseat.blogg.se
Postat av: malin

glöm inte dimor också... bara ifall att! det är bra att ha med sig! hehe! (apoteksskadad, i know!!!)

2008-05-17 @ 11:17:07
URL: http://gilt.blogg.se
Postat av: Rebecca

Åh, jag som har dille på att tvätta händerna hade tagit med mej handdesinfektionsmedel (risk för stavfel) för att kunna tvätta händerna överallt!

2008-05-17 @ 18:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0